Onze tweede vakantiedag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dina en Marga Kuiper - WaarBenJij.nu Onze tweede vakantiedag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dina en Marga Kuiper - WaarBenJij.nu

Onze tweede vakantiedag

Door: Dina en Marga

Blijf op de hoogte en volg Dina en Marga

07 September 2017 | Thailand, Bangkok

Onze tweede dag in Bangkok is een geweldige geworden.
Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt zijn we om 9.30 op zoek gegaan naar onze prive chauffeur voor deze dag.
Hij is de hele dag bij ons gebleven en bracht ons eerst naar een tempel met de naam Wat Traimit waar de Gouden Boeddha staat.
Deze Boeddha weegt 5,5 ton en was prachtig.
We zijn ook langs een monnik gegaan die ons besprekeld heeft met water waarbij Dina een hele douche kreeg en ons een touwtje om de pols heeft gedaan voor ons geluk dus deze doen we niet weer af.
Na deze tempel zijn we naar het Grand Palace en Wat Pra Keaw gegaan.
Op dit moment ligt de Koning hier nog opgebaard.
We zagen een hele lange rij , wel honderden meters lang met allemaal Thaise mensen in het zwart die een laatste groet aan hun Koning willen brengen. Onvoorstelbaar en dat na een jaar. Heel indrukwekkend ook en veel respect voor de Thaise burgers. Groot en klein iedereen was aanwezig.Op het terrein van het Grand Palace staat ook Wat Phra Keaw waar de emerald Boeddha staat. Helaas mocht daar binnen geen foto's worden gemaakt maar het was schitterend.
Buiten gekomen hadden we het geluk om de wisseling van de wacht mee te maken. Arme jongens stil staan in deze hitte.
Daarna hebben we ons te goed gedaan aan een lekker koel glaasje drinken met donuts. Toen de weg vervolgt en kwamen we onderweg onze chauffeur al tegen, hij heeft voor een tuk tuk gezorgt want zijn auto stond te ver weg.
Nu door naar de laatste tempel die nog op ons lijstje stond dat was Wat Pho met een grote liggende Boeddha.
Vandaag hebben we vele leuke mensen ontmoet o.a. uit India, Koeweit en Vietnam.
Even terug geweest naar ons Hotel daar hebben we ons opgefrist om vanavond nog een river diner cruise te gaan maken.
Wat geweldig was, eten op een boot met 500 mensen met een lopend buffet en muziek en dans aan boord.
Dina heeft nog even de beentjes van de vloer gehad.
De mensen van hier wisten niet wat ze zagen dit zijn ze niet gewent van mensen van Dina haar leeftijd.
Er stonden mensen rondom haar heen te filmen en te fotograferen en na afloop wilden ze met haar op de foto dit leidde er toe dat wij als laatste van de boot kwamen.
Aldus een super dag.
Tot Morgen.

• 07 September 2017 - 22:15

Kina:

Leuk om te lezen, dat jullie zo genieten; heel veel plezier samen

• 07 September 2017 - 22:38

Sietske:

Indrukwekkende tempels en gebouwen - prachtige foto's!
    En dat jullie je vermaakt hebben is wel heel goed duidelijk!
    Mooi beschreven hoor!
    Hartelijke groeten en tot de volgende keer!

• 08 September 2017 - 06:53

Alexandra :

Prachtige foto s

• 08 September 2017 - 08:29

Alexandra :

Mooi stukje wat jullie hebben geschreven ! Dina word nog beroemd

• 08 September 2017 - 14:50

Gretha:

Dina en Marga , het is weer mooi om jullie te zien genieten . Jullie hebben weer een mooie route uitgezocht.
    En natuurlijk willen de mensen graag met Dina op de foto , Dina ??? jij bent ook net een attractie , de mensen vinden jou een mooi vrouwtje en natuurlijk ook in voor een dansje . Mooi dat je nog zo gezellig in elkaar zit . Jullie hebben mooie foto gemaakt en ik zal jullie volgen deze reis .

• 08 September 2017 - 16:53

Gea Mensing:

Weer een mooi verhaal. Geniet er van

• 20 September 2017 - 20:32

Esmée:

Hallo oma en Dina,
    Veel plezier in Thailand !
    Doei !